
Shanghai Daily  Wednesday 24 May 2017 opinion  A7

Data from the island’s immigration department showed that mainland 
visitors dropped by 50.2 percent in the first four months this year, with 
group tours plummeting 61 percent yearly.

What has DPP brought to Taiwan recently?
Chinese VIEWS 
A notice pasted on the wall of a once-
popular restaurant in Taipei reads: 
Thanks to our “benevolent” adminis-
trators, we will be shut down from May 
25.

A wave of similar closures have oc-
curred over the past year in Taipei, 
Kaohsiung and many of the other 
destinations across the island once fre-
quented by tourists. The whole tourist 
industry in Taiwan is struggling.

At the popular attractions of Ali Moun-
tain and Sun Moon Lake, favorite haunts 
for Chinese mainland tourists, the paths 
are empty, boats are stationary, and 
many vendors have seen few or even no 
customers the whole day.

On the road, nearly one-third of the 
17,300 tourist buses in Taiwan stand un-
used, with over 3,000 for sale at a loss.

The lull follows the election of Taiwan’s 
new leader Tsai Ing-wen, who assumed 
office last May. Tsai has refused to ad-
here to the 1992 Consensus, angering 
people on both sides of the Strait.

Data from the island’s immigration 
department showed that mainland visi-
tors dropped by 50.2 percent in the first 
four months this year, with group tours 
plummeting 61 percent yearly.

It is estimated that this has resulted in 
losses of at least 50 billion new Taiwan 
dollars (US$1.7 billion) in tourism rev-
enue for the island.

Taiwan’s current Democratic Progres-
sive Party (DPP) administration had 
rolled out incentives to attract visi-
tors from Southeast Asia, but the gap 
left by the mainland has been almost 

impossible to fill. “They did not help 
at all,” Cheng Yu-ping, chairman of 
YUYUPAS Ltd., which sells Oolong tea 
and coffee, two of Ali Mountain’s major 
products, told Xinhua.

“The increase in the number of South-
east Asian tourists cannot make up the 
gap left by Chinese mainland tourists, 
but the DPP is ignoring this state of 
affairs and argues that the ‘quality’ of 
tourism has increased and the air has 
become cleaner with fewer mainland 
visitors. This kind of attitude is wor-
rying,” said Chiu Kun-shuan, professor 
at the Graduate Institute of East Asian 
Studies in Chengchi University, Taipei.

The tourist industry is not the only 
one feeling the pinch. In late April, a stat-
ue in Yangminshan Park, Taipei, of late 
Taiwan leader Chiang Kai-shek was be-
headed and covered with red spray paint. 
A pro-independence group released a 
statement claiming responsibility for 
the act, saying it was in response to a 
similar beheading of a statue of Japa-
nese hydraulic engineer Yoichi Hatta in 
Tainan on April 16.

Over the past year, the DPP admin-
istration has not ceased its promotion 
of de-sinicization and “Taiwan inde-
pendence” activities in the island’s 
cultural sector. Taiwan’s education au-
thority last year abolished a draft that 
proposed changes to the wording of 
some textbooks to better reflect history 
by altering “Japanese governance” to 
“Japanese colonization” and “[Chinese] 
takeover of Taiwan” to “the recovery of 
sovereignty over Taiwan.”

Last September, two statues donated 

by actor Jackie Chan to a new museum 
in Taiwan were splashed with paint and 
daubed with anti-China vitriol.

Celebrations to commemorate the ani-
versary of the birth of Sun Yat-sen, who 
led the revolution that ended imperial 
rule in China, as well as Zheng Cheng-
gong, a Ming dynasty warlord that 
“recovered Taiwan” from the Dutch were 
also downgraded, or canceled, triggering 
strong backlash from the public.

“All of the DPP administration’s cul-
tural and educational policies are based 
on ‘transitional justice’,” said Hu Yu-wei, 
professor at the Chinese Culture Univer-
sity in Taiwan.

‘Transitional justice’
“Transitional justice” refers to efforts 

to reverse what the DPP describes as the 
“legacy of injustices from the period of 
authoritarian KMT rule over Taiwan.”

Kuomintang legislator Chen Shei-saint 
slammed Tsai for being incapable of 
solving problems. “Take education for 
example, the DPP abolished the textbook 
draft as soon as they took power, and 
they still haven’t offered an alternative. 
Taiwan is tearing apart,” Chen said.

According to a poll conducted by Tai-
wan’s policy foundation think tank, 42 
percent of the 1,074 respondents, age 
20 and above, were dissatisfied with the 
DPP administration’s transitional justice 
drive, while only 15.7 percent were satis-
fied. In terms of youth-related policies, 
64.9 percent are unhappy, in contrast to 
the 13.5 percent who are satisfied.

The DPP administration has put for-
ward multiple bills to “promote reform” 

since it took charge in May last year.
However, most of the bills, such as 

those to reform the pension program, 
new work rules, judicial reform as well 
as “forward-looking infrastructure in-
vestment program,” have all wound up 
in endless chaos.

Since September, there have been 
multiple protests against the proposed 
pension reform. The draft proposes 
that the age for a full pension should 
be increased from 60 to 65, alongside a 
gradual increase of the insurance pre-
mium to about six percent, with military 
personnel, public servants and teachers 
expected to see their pension benefits 
greatly shrink should the proposal be 
approved.

The new work rules have been met 
with an even stronger backlash. Multiple 
polls indicate that as many as 70 percent 
of Taiwanese workers were dissatisfied 
with the new work rules, which mandate 
a regular day off and one flexible rest day 
per week. In the meantime, employers 
are also complaining of the higher costs 
caused by the rigid new work rules. 

Tsai and the DPP administration’s ap-
proval rate has therefore continued to 
fall. Even a poll by pro-DPP media showed 
that for major issues including pension 
reform, new work rules and energy poli-
cies, the administration’s approval rate 
was only 20 percent. 

Almost 60 percent of Taiwanese are 
unhappy with the performance of the 
current administration, according to a 
poll released by the Taiwanese Public 
Opinion Foundation in April.

(Xinhua)

West picks up interest in Belt and Road coverage 

Andrew Leckey 	

FOREIGN VIEWS
While China’s One Belt, One 
Road initiative has now taken 
its rightful place in Western 
media coverage, that was not 
the case until very recently. 

Its newfound acknowledge-
ment by the West emerged 
suddenly, prompted by corpora-
tions seeking potential profits, 
trade collaboration between two 
world powers and a credibility-
boosting news article. 

Until this May, less than 100 

stories combined on the topic 
of Belt and Road had appeared 
since January 1, 2015 in four of 
the largest and most influen-
tial US and UK publications: The 
New York Times, The Washing-
ton Post, The Guardian (London) 
and The Daily Telegraph.

In most cases, the focus in 
stories was on politics and the 
impact on trade with other 
countries, rather than explain-
ing what this ambitious project 
actually entailed or the logic 
behind it. That made it diffi-
cult for readers to fully grasp 
its context. 

A search of Internet trends 
using the US and UK as exam-
ples also indicates very little 
trending on the topic during 
that period.

“While the Financial Times, 
which is international in scope, 
covered One Belt One Road 
extensively, the other papers 
for educated readers provided 
little coverage and I don’t know 

that I ever heard it mentioned 
in TV,” Martin Jacques, British 
journalist and expert on cur-
rent affairs, told me in an April 
interview.

Charles Freeman, a long-time 
US diplomat and spokesman in 
favor of strong Asia-Western 
relations, added: “The mood in 
Washington began with indif-
ference, then turned to denial 
and then those in the military 
establishment began opposing 
it on military concerns.”

Jacques acknowledged that 
infrastructure development in 
developing countries is “not 
what the West does and infra-
structure in any place can be 
difficult.” But while America is 
a long way from the project’s 
primary land mass and Europe 
is closer, what’s needed by all is 
“vision for the future,” he said. 

Meanwhile, Freeman acknowl-
edged that from a business 
standpoint some Belt and Road 
projects will have an acceptable 

rate of return and some may 
not, but they are “definitely not 
military in nature.”

However, in the Western 
media times have now suddenly 
changed. Today as I write this, 
I am viewing a BBC roundtable 
on the potential of One Belt One 
Road while reading through sev-
eral significant stories about it 
in various western publications 
and wire services. The tide of 
western media coverage about 
Belt and Road has turned.

News of Belt and Road gained 
further credibility in the West 
with The New York Times May 
14, 2017 article “US Firms Want 
in on China’s Global ‘One Belt, 
One Road’ Spending.” This 
much-quoted article repre-
sented the serious mainstream 
arrival of the topic to a portion 
of the world that hadn’t previ-
ously been told all that much 
about it.

The article told of US corporate 
giant General Electric receiving 

product orders in the Belt and 
Road region totaling US$2.3 bil-
lion last year and noted its plans 
to bid for an additional US$7 bil-
lion in natural gas turbines and 
power equipment this year. 

The US has also formed the 
American Belt and Road Work-
ing Group to serve as “one 
node” for cooperation on the 
initiative.

The relevance of the Belt and 
Road is now firmly in play in 
the West. There is still much to 
be observed, discussed and de-
cided about One Belt, One Road 
in this and coming years. But 
at least now a greater portion 
of the world is being kept up to 
date on its progress.

Andrew Leckey, president of the 
Reynolds National Center for Busi-
ness Journalism in the US and a 
tenured chair in business journal-
ism at Arizona State University, 
is currently a visiting scholar at 
Fudan Development Institute. 


